Odwiedź IT-shop24.pl na ShopMania
Zwroty i reklamacje

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Zgodnie z obowiązującą ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w Ustawie, jak np. bezpośredni koszt zwrotu. 

Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 

Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.

Towar należy odesłać na adres; IT-shop24.pl Sp. Z o.o. ul. Przemysłowa 14/1, 35-105 Rzeszów.

 

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy (link)

Formularz odstąpienia od umowy:

Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży:

nazwa produktu:…………………………………..

data zakupu i nr Oferty:…………………………………….

imię i nazwisko:…………………………………………

adres:…………………………………………..

data (odstąpienia od umowy):………………………………………….

numer konta do zwrotu....................................

Podpis (jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej)

 

formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy
Adresat: IT-shop24.pl Sp. Z o.o.
Przemysłowa 14/1
35-105 Rzeszów Polska

lub wysłać na adres email: biuro@it-shop24.pl

 

Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

Koszt zwrotu rzeczy ponosi konsument. IT-shop24.pl Sp. Z o.o. nie zwraca konsumentowi dodatkowych kosztów przesyłki, tj. innych niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez IT-shop24.pl Sp. Z o.o..

Ponadto, zgodnie z prawem odstępujący od umowy sprzedaży ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości kupionego produktu, jeżeli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. W takim wypadku zwrócimy odpowiednio pomniejszoną kwotę zwrotu za zakupiony przez Ciebie produkt. Innymi słowy w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru Kupujący powinien obchodzić się z towarem i sprawdzać go tylko w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.

Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ww. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827), ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. 

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w sytuacjach opisanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827), w tym w odniesieniu do umów: 

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; 

2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; 

4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu np. szczoteczki do zębów, golarki, depilatory, itp.

5) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 

6) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. 

7) produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

W przypadku zakupu produktu na firmę zwrot nie jest możliwy.

 

GWARANCJA

Reklamacje Kupującego na podstawie gwarancji należy zgłosić bezpośrednio u właściwego gwaranta lub za pośrednictwem Sprzedającego. Reklamacje te rozpatruje właściwy gwarant (wystawca oświadczenia gwarancyjnego). Warunki gwarancji określa karta gwarancyjna dołączona do Towaru lub informacja znajdująca się na stronie internetowej gwaranta.

Towar, będący przedmiotem reklamacji na podstawie gwarancji należy dostarczyć bezpośrednio do punktu wskazanego przez gwaranta lub do Sprzedającego, albo za pośrednictwem podmiotu trzeciego świadczącego usługi kurierskie lub pocztowe.

W przypadku wysłania towaru reklamowanego:

1.Towar powinien zawierać oryginalne opakowanie umożliwiające bezpieczny transport do specjalistycznego serwisu (w szczególności dotyczy to monitorów, telewizorów, zestawów komputerowych, laptopów, tabletów, telefonów itd. ). 

2. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak powinno ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu. 

3. Towar powinien zostać przysłany kompletny, zwłaszcza z akcesoriami, które mają wpływ na funkcjonalność danego sprzętu lub które mogą być jedną z przyczyn zaistnienia wady towaru lub niezgodności z umową. Wskazane jest dołączenie do towaru szczegółowego opisu występujących wad wraz z informacją w jakiej sytuacji dana wada lub niezgodność występują. 

4. Do reklamowanego towaru należy dołączyć dowód zawarcia umowy (np. kserokopię dokumentu sprzedaży) i oryginał karty gwarancyjnej, jeżeli została wydana z towarem (gwarancja producenta). W przypadku ich braku IT-shop24.pl Sp. Z o.o. rozpatruje reklamację, o ile sprzedaż towaru zostanie potwierdzona w IT-shop24.pl Sp. Z o.o..

Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć Towar wadliwy pod adres: IT-shop24.pl Sp. Z o.o., 35-105 Rzeszów ul. Przemysłowa 14/1. Kupujący, w miarę możliwości, powinien jednak przed dokonaniem wysyłki skontaktować się ze Sprzedającym, w celu umówienia kuriera za pośrednictwem Sprzedającego  

 

 

Dodatkowe informacje
 

Sprawdzenie przesyłki. Paczkę bezpośrednio po dostarczeniu prosimy dokładnie sprawdzić w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia (zgniecenie, złamanie, rozbicie itp.) zawartości dostarczonej paczki, prosimy niezwłocznie w obecności kuriera sporządzić protokół szkody.

Po spisaniu protokołu szkody z kurierem prosimy dokument zeskanować bądź zrobić czytelne zdjęcie i wysłać na adres e-mail: biuro@it-shop24.pl. 

W przypadku gdy usterka zostanie stwierdzona po odebraniu towaru taki fakt należy zgłosić w najbliższym punkcie Poczty Polskiej, gdzie zostanie sporządzony protokół szkody.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl